ESCORA HISTORIE
Ontdek de geschiedenis van Escora-producten.
SINDS 1862
Elias Schmidt richtte in Coburg de Corsetfabriek op, waar hij destijds ontwierp voor hof en omgeving. Door zijn bereidheid om te dienen en zijn inventieve geest verwierf het bedrijf in korte tijd veel aanzien en al snel verscheen een hele nieuwe reeks modellen, die erg populair waren in de dameswereld. Na zijn overlijden in 1883 leiden zijn zoon Eduard Schmidt en zijn zwager het bedrijf verder.
1894
In het jaar 1894 ging de twintigjarige zoon van Eduard Schmidt, Gustav, die de inventieve talenten van zijn grootvader had geërfd, samen met zijn vader de korsetfabriek leiden en bracht een frisse wind in het bedrijf. Gustav Schmidt ontwierp een nieuw sportcorset waarmee vrouwen vrijer konden ademen. Het kwam met succes op de markt met behulp van een paar pakkende rijmpjes. In slechts één jaar tijd kon Gustav Schmidt 25 naaisters in dienst nemen, waar voorheen slechts twee naaimachines in bedrijf waren.
1930
Talloze revolutionaire modellen zoals beha/ en korset/corselet worden erg populair in de dameswereld
1934
In 1934 kon Gustav Schmidt zijn eerste patent registreren: de “shelf-bh” ontstond al snel als een zeer succesvol idee waarvan de populariteit nog steeds ongebroken is. Ook in de volgende decennia kan Gustav Schmidt zichzelf overtuigen met steeds nieuwe ideeën en patenten: de “busts swing”, de “busts float” en talrijke geregistreerde designprijzen getuigen van zijn creatieve geest en groot vakmanschap.
1953
Na het overlijden van Gustav Schmidt in 1953 zet Erna Schmidt samen met haar zonen en schoondochters de leiding van het bedrijf voort, waarbij de verbetering van de arbeidsomstandigheden haar altijd nauw aan het hart ligt.
2009
In 2009 heeft Monika Rieker het familiebedrijf overgedragen aan haar dochter Birgit Rieker-Jongen. Om voort te bouwen op de eerdere merkidentiteit in Amerika en deze in de toekomst op de internationale markt te positioneren, heeft de bedrijfsleider, die in de VS en Zwitserland heeft gestudeerd, in 2009 Escora opgericht in Fort Lauterdale, Florida, VS. en gevoelige herwerking van het merkimago en een uitbreiding van het assortiment naar het badkledingsegment getuigen al van de combinatie van de beproefde Escora-strategie: familietraditie, kwaliteitsbewustzijn en uitvindersgeest. Vandaag de dag kunnen vrouwen (en hun partners) van over de hele wereld zich door Escora laten inspireren en zijn ze verrukt van de flatterende ontwerpen van de Escora-ontwerpers en het comfortabele draagcomfort. Het bedrijfsmotto is nog even actueel als toen: